Pomoc

Długo szuka sygnału GPS na Samsungu Monte

Niektóre wersje Samsunga Monte mają problemy ze złapaniem pozycji GPS, której SpeedAlarm wymaga do poprawnej pracy.

Aby przyspieszyć łapanie sygnału, wyłącz aplikację i wejdź w Menu → Ustawienia → Telefon → Ustawienia GPS → Ustawienia GPS+. Skorzystaj z funkcji “Pobierz dane”, żeby telefon pobrał z Internetu aktualne informacje o położeniu satelit GPS. Upewnij się również, że funkcja automatycznego pobierania tych danych jest włączona (“Automatycznie → Wł.”). Problem z pobraniem lokalizacji satelit może być jedną z przyczyn długiego szukania pozycji GPS. Upewnij się, że połączenie, z którego ma korzystać telefon przy pobieraniu danych jest wybrane poprawnie (“Profil trans. danych”).

Żeby sprawdzić, czy telefon potrafi złapać sygnał GPS, wejdź w Menu → Ustawienia → Telefon → Ustawienia GPS → Pozycja GPS. Jeżeli GPS działa poprawnie, a Ty znajdujesz się pod otwartym niebem, Twoja aktualna pozycja powinna pojawić się w ciągu kilku minut. Jeżeli uważasz, że trwa to zbyt długo, kliknij “Pokaż satelity” u dołu ekranu. Do wyznaczenia poprawnej pozycji GPS musi widzieć minimum 3 satelity. Normalnie ich liczba waha się pomiędzy 5 – 8. Jeżeli Twój telefon przez kilka minut nie znajdzie żadnej satelity, spróbuj wyłączyć go całkowicie i włączyć ponownie. Jeżeli to nie pomoże, GPS w Twoim telefonie nie działa i powinieneś skontaktować się z serwisem.

Wróć do działu 'Pomoc'